DLA GASTRONOMII- SZKOLENIE PERSONELU - Instytut Sztuki Kulinarnej - kursy gotowania, warsztaty kulinarne, lekcje gotowania, kursy sushi.

Nasze inicjatywy:

Znajdź nas:

Instytut Sztuki Kulinarnej
Postępu 5
02-676 Warszawa
Tel.: 22 299 29 64
Gsm: 660 976 792

  • Zapisz się do naszego newslettera

  • PROFESJONALNY KURS DLA PERSONELU GASTRONOMII

    Kurs ten przeznaczony jest dla personelu Front of House restauracji, barów i innych przedsiębiorstw gastronomicznych. Skierowany jest na nabycie i rozwinięcie przez pracowników umiejętności praktycznych z zakresu obsługi gościa, które są łatwe do przyswojenia i zastosowania. Umiejętności te przynoszą zarówno szybkie, jak i długofalowe wyniki w postaci satysfakcji z pracy, motywacji oraz zauważalnej poprawy wyników restauracji, zarówno jeśli chodzi o poziom i jakość obsługi, jak i wzrost sprzedaży, wyników finansowych i zwiększonego wskaźnika powracających klientów.
    Szkolenia mają charakter teoretyczny (wykłady partycypacyjne) oraz praktyczny. Mogą być prowadzone zarówno w języku polskim, jak i angielskim.
    Kurs kończy się testem sprawdzającym wiedzę pozyskaną na nim przez Państwa pracowników oraz wydaniem certyfikatu ukończenia.
    Liderem prowadzacym szkoleń jest Tom Ekler – dyplomowany manager z ponad 20-letnim doświadczeniem w pracy w branży gastronomicznej na rynku polskim, amerykańskim i brytyjskim (dyplom BA z najwyższym wyróżnieniem, Międzynarodowa Sztuka Kulinarna, University of West London; dyplom FDA, Gastronomia i Żywienie, Thames Valley University, Londyn; dyplom z wyróżnieniem, Wiedza o Winie i Napojach Spirytusowych, WSET, Londyn).
    MODUŁ I

    WPROWADZENIE I PODSTAWY

    MIEJSCE do uzgodnienia (w restauracji u klienta lub w jednej z sal szkoleniowych ISK)
    TERMIN do uzgodnienia
    CZAS TRWANIA 2h
    GRUPA do uzgodnienia
    W PROGRAMIE
    • zarys historii sektora, znaczenie i rola gościnności (hospitality);
    • kluczowe pojęcia (gospodarz (host), elementy całościowego doświadczenia gościa, czynniki „twarde” i „miękkie” obsługi, duma i satysfakcja z pracy);
    • rola kelnera, barmana i kucharza w procesie obsługi klienta – znaczenie pracy indywidualnej i płynnego współdziałania zespołu. Cechy kelnera / barmana potrzebne do należytej obsługi klienta;
    • motywacje i oczekiwania gości restauracji. Spełnianie i przekraczanie oczekiwań gościa.
    MODUŁ II

    OBSŁUGA GOŚCIA

    MIEJSCE do uzgodnienia (w restauracji u klienta lub w jednej z sal szkoleniowych ISK)
    TERMIN do uzgodnienia
    CZAS TRWANIA 6h
    GRUPA do uzgodnienia
    W PROGRAMIE
    • generalne pryncypia obsługi (satysfakcja gościa, całościowe doświadczenie, prezentacja kelnera, rozpoznawanie i kontakt osobisty, cel obsługi krótko- i długofalowy);
    • wiedza – pewność siebie – doskonały serwis;
    • przygotowanie do serwisu (briefing, znajomość karty dań i win, mise en place);
    • wiedza dodatkowa i lokalna;
    • porządek serwisu;
    • elementy kluczowe (powitanie, przyjmowanie zamówienia, sprawdzanie satysfakcji, pożegnanie);
    • komunikacja i współpraca personelu Front of House i kuchni (współpraca bieżąca, briefing, de-briefing);
    • obsługa klienta trudnego oraz niezadowolonego;
    • feedback i zbieranie informacji o kliencie;
    • czynności poza-serwisowe.
    MODUŁ III

    PROMOCJA SPRZEDAŻY

    MIEJSCE do uzgodnienia (w restauracji u klienta lub w jednej z sal szkoleniowych ISK)
    TERMIN do uzgodnienia
    CZAS TRWANIA 4h
    GRUPA do uzgodnienia
    W PROGRAMIE
    • promocja sprzedaży i jej źródła w oczekiwaniach i doświadczeniu gościa;
    • wiedza o produkcie jako podstawa promocji sprzedaży;
    • ocena gościa i antycypacja oczekiwań;
    • identyfikacja i wykorzystanie kluczowych momentów promocji sprzedaży;
    • techniki promocji sprzedaży;
    • ewaluacja promocji sprzedaży;
    • rola incentive w promocji sprzedaży.
    MODUŁ IV

    PODSTAWY WIEDZY O WINIE I NAPOJACH

    MIEJSCE do uzgodnienia (w restauracji u klienta lub w jednej z sal szkoleniowych ISK)
    TERMIN do uzgodnienia
    CZAS TRWANIA 2h
    GRUPA do uzgodnienia
    W PROGRAMIE
    • identyfikacja roli i miejsca wina oraz pozostałych rodzajów napojów w doświadczeniu gościa;
    • pojęcie jakości wina – składniki ceny wina, przedziały cenowe, value for money, preferencje gościa;
    • podstawowe szczepy winne i ich charakterystyki;
    • Nowy i Stary Świat;
    • techniki serwisu wina;
    • kosztowanie i ewaluacja wina;
    • postawy doboru wina do potraw;
    • wina wzmacniane i deserowe;
    • odpowiedzialna konsumpcja i sprzedaż alkoholi.
    MODUŁ V

    PODSTAWY BRANŻOWEGO JĘZYKA ANGIELSKIEGO

    MIEJSCE do uzgodnienia (w restauracji u klienta lub w jednej z sal szkoleniowych ISK)
    TERMIN do uzgodnienia
    CZAS TRWANIA 2h
    GRUPA do uzgodnienia
    W PROGRAMIE
    • obsługa gości zagranicznych – cechy charakterystyczne oczekiwań osób różnych narodowości;
    • podstawowy słownik potrzebny do efektywnej obsługi;
    • zwroty grzecznościowe i potrzeba używania form grzecznościowych;
    • mały słownik międzynarodowy;
    szkolenie profesjonalne dla gastronomii