2018-10-22 PROFESJONALNA OBSŁUGA GOŚCIA KURS INTENSYWNY DLA GASTRONOMII - Instytut Sztuki Kulinarnej - kursy gotowania, warsztaty kulinarne, lekcje gotowania, kursy sushi.

Nasze inicjatywy:

Znajdź nas:

Instytut Sztuki Kulinarnej
Postępu 5
02-676 Warszawa
Tel.: 22 299 29 64
Gsm: 660 976 792

  • Zapisz się do naszego newslettera

  • PROFESJONALNY KURS DLA PERSONELU GASTRONOMII

    Przed Wami jedyny, intensywny kurs na najwyższym poziomie, który w pełni przygotuje Ciebie i Twój personel do właściwego podejścia do Klienta. Przeprowadzimy wszystkich uczestników przez najbardziej kłopotliwe sytuacje w obsłudze Gościa, tak, aby każdy do perfekcji opanował  detale składające się na pozytywny wizerunek restauracji.

    Kurs ten przeznaczony jest dla personelu Front of House restauracji, barów i innych przedsiębiorstw gastronomicznych. Skierowany jest na nabycie i rozwinięcie przez pracowników umiejętności praktycznych z zakresu obsługi gościa, które są łatwe do przyswojenia i zastosowania. Umiejętności te przynoszą zarówno szybkie, jak i długofalowe wyniki w postaci satysfakcji z pracy, motywacji oraz zauważalnej poprawy wyników restauracji, zarówno jeśli chodzi o poziom i jakość obsługi, jak i wzrost sprzedaży, wyników finansowych i zwiększonego wskaźnika powracających klientów.

    Szkolenia mają charakter teoretyczny (wykłady partycypacyjne) oraz praktyczny. Zastosowanie skutecznych metod przekazywania wiedzy pozwoli w pełni zrozumieć psychikę Gości i reagować w trudnych sytuacjach.

    Liderem prowadzącym szkoleń jest Tom Ekler – dyplomowany manager z ponad 20-letnim doświadczeniem w pracy w branży gastronomicznej na rynku polskim, amerykańskim i brytyjskim (dyplom BA z najwyższym wyróżnieniem, Międzynarodowa Sztuka Kulinarna, University of West London; dyplom FDA, Gastronomia i Żywienie, Thames Valley University, Londyn; dyplom z wyróżnieniem, Wiedza o Winie i Napojach Spirytusowych, WSET, Londyn).

    MIEJSCE Instytut Sztuki Kulinarnej, ul. Postępu 5, Warszawa (budynek Skład Bananów)
    TERMIN 22 października 2018 r., poniedziałek, godz. 10.00-18:00
    CZAS TRWANIA  8 godzin intensywnej teorii oraz praktyki
    GRUPA 4-12 osób
    W PROGRAMIE MODUŁ 1 – WPROWADZENIE I PODSTAWY

    CZAS TRWANIA 1H

    PROGRAM

    • zarys historii sektora,
    • znaczenie i rola gościnności (hospitality);
    • kluczowe pojęcia (gospodarz – host), elementy całościowego doświadczenia gościa, czynniki „twarde” i „miękkie” obsługi, duma i satysfakcja z pracy);
    • rola kelnera, barmana i kucharza w procesie obsługi klienta – znaczenie pracy indywidualnej i płynnego współdziałania zespołu. Cechy kelnera / barmana potrzebne do należytej obsługi klienta;
    • motywacje i oczekiwania gości restauracji. Spełnianie i przekraczanie oczekiwań gościa

     

    MODUŁ 2 – OBSŁUGA GOŚCIA 

    CZAS TRWANIA  3H

    PROGRAM

    • generalne pryncypia obsługi (satysfakcja gościa, całościowe doświadczenie, prezentacja kelnera, rozpoznawanie i kontakt osobisty, cel obsługi krótko- i długofalowy);
    • wiedza – pewność siebie – doskonały serwis;
    • przygotowanie do serwisu (briefing, znajomość karty dań i win, mise en place);
    • wiedza dodatkowa i lokalna;
    • porządek serwisu;
    • elementy kluczowe (powitanie, przyjmowanie zamówienia, sprawdzanie satysfakcji, pożegnanie);
    • komunikacja i współpraca personelu Front of House i kuchni (współpraca bieżąca, briefing, de-briefing);
    • obsługa klienta trudnego oraz niezadowolonego;
    • feedback i zbieranie informacji o kliencie;
    • czynności poza-serwisowe.

     

    MODUŁ 3 – PROMOCJA SPRZEDAŻY

    CZAS TRWANIA 1.5H

    PROGRAM

    • promocja sprzedaży i jej źródła w oczekiwaniach i doświadczeniu gościa;
    • wiedza o produkcie jako podstawa promocji sprzedaży;
    • ocena gościa i antycypacja oczekiwań;
    • identyfikacja i wykorzystanie kluczowych momentów promocji sprzedaży;
    • techniki promocji sprzedaży;
    • ewaluacja promocji sprzedaży;
    • rola incentive w promocji sprzedaży.

     

    MODUŁ 4 – PODSTAWY WIEDZY O WINIE I NAPOJACH

    CZAS TRWANIA 1H

    PROGRAM

    • identyfikacja roli i miejsca wina oraz pozostałych rodzajów napojów w doświadczeniu gościa;
    • pojęcie jakości wina – składniki ceny wina, przedziały cenowe, value for money,preferencje gościa;
    • podstawowe szczepy winne i ich charakterystyki;
    • Nowy i Stary Świat;
    • techniki serwisu wina;
    • kosztowanie i ewaluacja wina;
    • postawy doboru wina do potraw;
    • wina wzmacniane i deserowe;
    • odpowiedzialna konsumpcja i sprzedaż alkoholi

     

    MODUŁ 5  OBSŁUGA GOŚCIA ZAGRANICZNEGO

    CZAS TRWANIA 1H

    PROGRAM

    • cechy charakterystyczne oczekiwań osób różnych narodowości;
    • podstawowy słownik potrzebny do efektywnej obsługi;
    • zwroty grzecznościowe i potrzeba używania form grzecznościowych;
    • mały słownik międzynarodowy;
    • Cena:
      • 499,00 PLN